CeeBee

vrijdag 1 juli 2005

stilte

De vaatwasser en de wasmachine doen hun plicht. De kamer is opgeruimd en schoon. Het bed is zowaar opgemaakt en overal ruikt het fris. Het is stil in huis. Vriendlief en hond zijn de deur uit. Kat en ik liggen onderuit gezakt op de bank. Binnen handbereik liggen sigaretten en staat er een glas rosé. Ik ben zo verdiept in mijn thriller dat ik de buitenwereld vergeet.

Samen met de hoofdpersoon zoek ik naar haar zus die spoorloos is. Ik loop naast haar door het stille en verlaten huis van haar zus, op zoek naar aanknopingspunten. Samen rennen we over de uitgestrekte zandverstuiving en ook mijn hart gaat tekeer als ze merkt dat een man haar achtervolgt.

Ik hoor Vriendlief niet thuiskomen. Ook het gehijg van hond ontgaat me. Pas als Vriendlief een kus op mijn wang plant, schrik ik met een gilletje op.

Zo hoort het. Lezen in absolute stilte.