CeeBee

zondag 31 juli 2005

raar haar

Ik heb raar haar. Als het nat is, zit het geweldig. Maar hoe droger het wordt, hoe hoger het gaat staan. Aan het einde van de dag heb ik dan een 'plofkop'. Gel houdt de boel wel plat, maar dan lijkt het vet en ongewassen. Lak helpt ook, maar daarvan gaat het stijf staan. Verder helpt vakantie. Ik doe er dan niets in, maar toch blijft het zitten. Precies goed. Tot ik terugkom in Nederland en ik weer een plofkop in de spiegel zie. De oplossing heeft zich nog niet aangediend. Misschien moet ik toch eens de klei gebruiken waar K. bij zweert.

En dan nog iets. Mijn haar went aan shampoo. Ja, echt waar! Halverwege de fles wordt mijn haar niet meer schoon ervan en moet ik een ander merk gebruiken. Doe ik dat niet, dan blijft het vet na een wasbeurt. Om dat probleem te verhelpen, heb ik standaard 3 soorten shampoo in de badkamer staan. En soms zelfs wel 5. Daarbij nog 2 cremespoelingen. Het is een waar shampoo-paradijs.