CeeBee

woensdag 20 juli 2005

op de gang

Ik zat met mijn client in de gang van de Rechtbank. We moesten wachten. What else is new. Ik maakte het me gemakkelijk, dit kon immers wel even duren. Al snel raakten we in een geanimeerd gesprek. Over auto's, computers en de kunst van het inparkeren.

De bode kwam ons melden dat het vreselijk uitliep. We hadden al bijna een uur gewacht en mijn nicotinepeil was niet meer op niveau. We gingen roken. Buiten zetten we ons gesprek voort en een beveiligingsagent mengde zich in de discussie. Een rokende bode schoof eveneens aan en deed zijn beklag over de Rechtbank.

Al pratend liepen we weer naar binnen. Het gesprek had zich inmiddels naar ons beider priveleven uitgebreid. Er was nog geen minuut stilte gevallen en ik had niet een keer op mijn horloge gekeken.

Toen de bode ons bij de rechter naar binnen riep, vond ik het jammer dat we ons gesprek moesten afbreken. Ik was helemaal vergeten dat ik aan het werk was.