CeeBee

vrijdag 29 juli 2005

ochtendmens

Ik ben geen ochtendmens. Nooit geweest ook. Ik doe er uren over om in het land der levenden te komen. En dan heb ik liters koffie nodig om daar ook te blijven.

Mijn ochtendritueel is daarop berekend. Ik sta belachelijk vroeg op, nl. anderhalf uur voor vertrek. Naast het gebruikelijke gebadder en gestrijk, lees ik in die tijd de krant, drink veel koffie en rook nog meer sigaretten. Om acht uur voel ik me dan in staat om naar mijn werk te rijden.

Vandaag verliep anders. Heel anders. Klokslag half zeven stond ik naast mijn bed, zonder één 'snooz'. Fluitend stond ik op, babbelde gezellig tegen hond en kat, rende (!) een stukje met Bo en om 8.15 uur stond ik in de AH bij mijn werk.

Misschien moet ik altijd maar 6 uur slapen. Doet kennelijk wonderen.