CeeBee

woensdag 13 juli 2005

intratuin

Overal planten, kleurige potten en geurkaarsen. Met hebberige ogen loop ik door de Intratuin. Ik hou mezelf voor dat ik alleen een plantje voor C. ga kopen. Niets voor mezelf en zeker niet die mooie hangplant in die gave gietijzeren bak die zo leuk op het balkon zou staan.

Ik vind een plantje voor C. en ik storm naar de kassa. Ik wil hier zo snel mogelijk weg. Weg van grote kussens, die zo leuk....... Terwijl ik mezelf bestraffend toespreek, bots ik tegen een mevrouw aan. Ik begin te lachen en wil haar uitleggen waarom ik niet uitkeek.

De vrouw kijkt me boos aan. Zelfs mijn lachende gezicht verandert dat niet. Ik kijk haar nog maar eens vriendelijk aan en loop weg. Ik hoor haar binnensmonds tekeer gaan. Sommige mensen maken hun leven wel erg moeilijk.