CeeBee

zaterdag 30 juli 2005

buren

Onze vorige buren vonden elkaar niet zo aardig. Tenminste, zo leek het. Er ging geen week voorbij zonder slaande deuren en luid gekrijs van haar. Op een dag besloten ze te emigreren en nu zitten ze in Spanje. Ik hoop dat de zon wonderen doet voor hun relatie. Hun huis hebben ze tijdelijk onderverhuurd aan een jong stel. Ze zijn aardig en geruisloos.

De buren aan de andere kant heb ik nog nooit gehoord. Ik hoor geen tv, geen mensen, geen wc. Wie weet ligt er al twee jaar een lijk te rotten, ik zou het niet weten. Ik ruik in ieder geval niets.

Beide buren hebben vandaag overlast gehad van mij. Met harde hand maakte ik korte metten met het huishouden. En daarbij heb ik mij laten begeleiden door muziek. Harde muziek. Ik draaide achtereenvolgens: Madonna, Led Zeppelin, Robbie Williams, Rage against the machine, Greenday en Macy Gray. Ik sloot af met een paar Maastrichtse meezingers.

Dat noemen ze nou een brede muzieksmaak.