CeeBee

donderdag 28 juli 2005

buren

Ik ging naar mijn ouders. Ik had mijn vrije dag en die wilde ik bij hen doorbrengen. Mijn moeder waarschuwde me dat ze die middag wel bezoek zouden krijgen. Van onze oude buren. Nou hebben mijn ouders vrienden die ik liever uit de weg ga, maar onze oude buren horen daar niet bij.

Mijn broer en ik noemde hen "ome" T. en "tante" L, zoals we alle vrienden van mijn ouders oom en tante noemden. En nog steeds noem ik haar tante L. Die "tante" hoort net zo bij haar als haar eigen naam. Ome T. en tante L. waren gezelligerds en zijn dat nog steeds. Moeiteloos hebben we de hele middag weggekletst. Over nu, maar ook over toen.

Toen ik terug naar huis reed, dacht ik aan toen. De herinneringen buitelden mijn gedachten binnen. Ik besloot dat mijn favoriet haar koosnaam was. Ze noemde ons kinderen altijd "de Jantjes". Toen dacht ik al: zo ga ik mijn kinderen later ook noemen.