CeeBee

maandag 18 juli 2005

appels en bomen

In veel dingen lijk ik op mijn moeder. Zo krijg ook ik doppen moeilijk op flessen en heb ik moeite met deksels en potten. Ook ben ik net als haar vaak met drie dingen tegelijk bezig. Bij het opruimen van het huis doe ik de was terwijl ik de vaatwasser inruim, de planten water geef en stofzuig. Ik ben bezig met het een en zie dan iets anders dat moet gebeuren.

Als ik W. een bakje vla breng - en dat doe ik heus! - moet ie er gemiddeld een kwartier op wachten. Ik word dan afgeleid door een vol aanrecht en een uit te ruimen vaatwasser. Pas als ik daarmee klaar ben, bedenk ik wat ik eigenlijk in de keuken kwam doen .

Wat ik niet van mijn moeder heb meegekregen is haar ongekende creativiteit. Zij naait kleren voor het hele dorp, ze maakt de mooiste beelden en een bloem wordt meteen verwerkt tot bloemstuk. Ik kan er met jaloezie naar kijken en willen dat ik ook dat van haar had meegekregen.