CeeBee

maandag 27 juni 2005

eeuwige strijd

In oktober 2003 had ik het opeens gehad met mijn lichaam. Ik woog 81 kilo en had borsten alsof ik al jaren borstvoeding gaf. De plooien in mijn vel strekten zich uit tot de vreemdste plekken en als ik een bh aan had, leek het alsof ik op mijn rug ook borsten had.

Ik ging lijnen en deed dat verantwoord. Ik viel gestaag 2 kilo per maand af en vorig jaar zomer stond ik met 66 kilo enigszins strak op de Spaanse stranden. Ook na de vakantie ging ik door met lijnen, maar dunner werd ik niet meer.

Eind goed, al goed? Nee, want in november 2004 besloten Vriendlief en ik dat we zwanger gingen worden. Dat vooruitzicht zorgde dat ik alle remmen losliet en 1 kilo per maand aankwam.

Zwanger ben ik nog steeds niet en inmiddels weeg ik 75 kilo. De shirtjes van vorig jaar komen halverwege mijn buik en ik moet toegeven dat ze niet zijn gekrompen in de was. Ik ben dus sinds vorige week weer aan de lijn. Met hangen en wurgen is er een kilo af. Nog 8 te gaan.