CeeBee

maandag 27 juni 2005

allenig

Ik ben graag thuis. Maar dat geef ik niet graag toe, want een huismus is niet gezellig. Een muis is immers grijs, onaantrekkelijk en dertien in een dozijn.

Vroeger zette ik alles op alles om niet thuis hoeven te zijn. Ik verplichtte me tot dingen die ik niet wilde en onderhield vriendschappen die al jaren eerder waren doodgebloed . Uiteindelijk deed ik alles met tegenzin en ik besloot het mes in mijn agenda te zetten. Er bleven een aantal vrienden over en die zie ik graag. Belangrijker nog: ik zie ze als ik dat wil en niet omdat ik dat moet.

Mijn weken zijn nu gevuld met vrijblijvendheid en verplichtingen waar je nu eenmaal niet onderuit komt. Denk hierbij aan zaken als familiediners en kantooruitjes. Weekenden zijn doorgaans een mix van gezellig en relaxed. Stressen doen wij per definitie niet in het weekend.

Daarom is het raar dat wij ons een aantal keren per jaar van afspraak naar afspraak haasten omdat alle social events van een paar maanden in één weekend plaatsvinden.

Op zo'n maandagochtend ben ik dan toe aan het weekend. Een weekend van dvd's, zon, boeken, rosé en rust.